Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

«Στη φάτνη της ψυχής μου». Χριστουγεννιάτικο ποίημα του μακαριστού Μητροπολίτου Καστοριάς Γρηγορίου του Β΄ Μαΐστρου (1974 – 1985).



Η Γέννησις του Χριστού.
Εικόνα στον Μελισσότοπο Καστοριάς. 19ος αιών.

 

 «Ο Λόγος σαρξ εγένετο
και εσκήνωσεν εν ημίν»
 Έλα αστέρι φώτισε
τα βάθη της ψυχής μου
και λάμπρυνε μου τη ζωή,
τα σκότη με φοβίζουν.
……………………………………
Έλα Παρθενογέννητε
στη ρυπαρή μου φάτνη,
φέρε τα πλούτη τ’ ουρανού
στο φτωχικό κλινάρι.
……………………………………..
Ελάτ’ ουράνιοι άγγελοι
με ύμνους της ειρήνης
στην ταραγμένη μου ψυχή
δώστε χαρά γαλήνης.
…………………………………..
Ω ! θαύμ’ ανομολόγητο
ο ουρανός εντός μου,
ο άφθαρτος, ο άχρονος
μέσ’ τη φθορά του χρόνου!
………………………………….
Αυτός που είναι η ζωή
μέσα στον θάνατό μου,
αθανατίζει την ψυχή
απ’ τη φθορά του χρόνου!
………………………………………….
Προσκυνά νου μη σκέπτεσαι,
καρδιά αγκάλιασέ Τον,
ο Λόγος Σαρξ εγένετο
και δοξολόγησε Τον.
Εικόνα της Γέννησης του Χριστού
στον Άνω Μελά Καστοριάς. Αρχές 19ου αιώνα.
Η Παναγία Γαλακτοτροφούσα.
Δυτική απεικόνιση.
Ο Μητροπολίτης Γρηγόριος Μαΐστρος
(+ 1985).
"Η Μαντόνα του Ραφαήλ".
Έργο του Άντι Γουόρχολ (1985).
Η Γέννηση του Χριστού
στην Παναγία Εβραΐδας, Καστοριάς.
(19ος αιών)

 
 
Τοιχογραφία της Γέννησης του Χριστού
στον Άγιο Γερμανό Πρεσπών. Έτ. 1743.

 
 
 
 




 
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου